Bahaya Manusia Toksik

1 03 2009

Aku pernah merokok (60 batang/3 paket sehari) selama lebihkurang lima belas tahun. Aku dah berhenti merokok sejak tahun 1996 iaitu 2 minggu sebelum aku bernikah – mungkin salah satu hikmah yang aku dapat kerana mendirikan masjid, wallahualam… Prinsip aku semasa menjadi perokok dahulu ialah, aku tidak merokok di tempat awam dan di rumah orang-orang yang aku kunjungi termasuklah di rumah orangtua ku sendiri. Kebetulan arwah ayah ku bukan lah perokok. Aku tak bermegah kerana prinsip aku tu tapi aku boleh bermegah kerana aku dah buang tabiat yang tak berfaedah tu. DUIT???…itu jangan cerita berapa ribu dah aku bazirkan…aku dah pun ambil iktibar.

Aku nak kongsi sisipan Utusan Malaysia pasal perokok yang sorang ni. Jangan terkejut kalau ada ramai perokok dalam dunia ni yang bermentaliti yang sama. Nasihat percuma dan ikhlas daripada aku kepada hamba Allah yang tak boleh ditegur macam ini ialah, kalau kita tak boleh merubah diri menjadi lebih baik, janganlah mereka sesuatu yang buatkan orang lain menjadi lebih buruk daripada kita. Teguran yang baik tidak perlukan jemputan.

Yang baik tu semuanya drpda Allah, yang tak baik tu hanya lah drpd aku. Maaf lah ya!!

> Utusan Malaysia – Manusia toksik lebih bahaya daripada bahan toksik


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

